Brrrr winter!! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Rosalinde Brinkman - WaarBenJij.nu Brrrr winter!! - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Rosalinde Brinkman - WaarBenJij.nu

Brrrr winter!!

Door: Rosalinde

Blijf op de hoogte en volg Rosalinde

13 Juni 2014 | Australië, Gold Coast

Hallotjesss! Daar zijn we weer!

Het begint hier nu echt koud te worden en om precies te zijn, vandaag is het de koudste dag van het jaar! 22 graden, freezing over here! Toch heb ik maar eens een lange broek uit de kast gehaald, zo val ik niet zo op tussen alle winterjassen, sjaals enzovoort...

Ondertussen weet heel Nijverdal zo ongeveer al dat roosje een leuke Australische man aan de haak heeft geslagen, thanks mam! Hoe dat verder gaat verlopen, dat weet ik zelf ook nog niet zo goed, to be continued... oh en zijn naam is Tim, lekker simpel, daar houden we van!

Wat heb ik ondertussen allemaal gedaan? Mijn geheugen laat me weer in de steek dus ik pak facebook er maar weer bij..

Eens zien he, oh ik ben naar een bluesfestival geweest, alleen viel dat een beetje tegen dus om de avond goed te maken heb ik tim maar getrakteerd op een diner voor 2. Volgende dag was er een surfwedstrijd bij mij om de hoek, dus daar ook even van genoten!

En toen begon het spektakel: State of Origin, Queensland VS New South Wales.. Ik had geen keus en moest perse kijken volgens vrienden, cultuursnuiven noemen ze dat. Conclusie: Mooie pot Rugby League met Ontplofte gorilla's op het veld, veel bier & lekkere chips. Prima combi dus!

Na die ontplofte gorilla's was het opnieuw tijd voor iets ontplofts, maar nu in de hondensector. Het was weer hondenshowtijd! Opgehaald door Kylie haar moeder: Denise, (eigenaar van de Samojeed die ik eerder heb geshowd) vervolgens gewacht op Kylie en hup: met de twee getransformeerde hondenbusjes op naar de showground. In totaal waren het 3 shows waar we 3x mooie lintjes en wat geld binnen hebben gehaald, dus niks te klagen! 1 van de reuen van Denise was helemaal verliefd op mij, dus ik heb hem maar geshowd want hij deed niks meer bij der, die arme vrouw. Gelukkig haalde hij al zijn puntjes wel binnen. Ik mocht ook een baby middelslag poedel showen en heb Kylie weer geholpen met haar standaard poedels. Deze keer was de hele 'Kyliekliek' er wat weer, wat nieuwe vrienden opleverde en heel wat gezelligheid! De zaterdag was Denise haar partner jarig en dat werd gevierd in een restaurant, lekker een seafood buffet. Nu zullen jullie allemaal wel denken: roos en vis? nou ze hadden heel veel keuze in witte vis dus ik heb me alsnog vol kunnen proppen en heb extra veel toetjes gehad haha! Daarna met het hele spul naar het casino, gelijk geld verloren, doen we ook niet weer! Ook nog een kandidaat gevonden die met mij wil trouwen zodat ik een verblijfsvergunning voor Oz krijg en hij houdt van honden, ideaal geregeld dus!

En toen was het tijd voor GreenWeek! Een drukke week omdat er voor elke dag een workshop stond gepland. Ondertussen zijn er vele andere ontwikkelingen waar ook aan moet worden gewerkt, al met al: ik verveel me niet! GreenWeek was een perfecte kans voor mij om te kijken hoe ik zou functioneren met groepen van 20 of meer kids, maar dat ging achteraf gezien allemaal prima, een uur is dan wel weer genoeg en het hoeft ook zeker niet langer haha, op deze momenten wou ik dat ik Annely was, met haar ultieme geduld wanneer ze met kinderen werkt.

Ik mag ook nog wekelijks model spelen voor mijn huismama, levert wat leuke plaatjes op, maar ik voel me zeker nog niet hollands next topmodel, zoals sommige mensen dachten. Wees gerust: mijn ambities liggen toch echt bij dieren, natuur en mannen!

Volgensmij heb ik nu alles wel besproken van de afgelopen weken. Wat staat er voor mijn LAATSTE, ja laatste(!) stagemaand, op de planning?
Zondag ga ik duiken, om 7 uur in de morgen en dan hoop ik mijn certificaat te mogen ontvangen. Verder staan er vele workshops voor Ocean Connect op het programma en ben ik nog steeds lekker druk met het onderzoek. Ik ga nog samen met Tim een roadtripje maken, Byron Bay staat nog steeds op de planning, Sydney komt steeds dichterbij, surflesjes, dinertjes, feestjes, misschien nog een hondenshowtje enne voor de rest improvisatie! Ook is mijn allerliefste daddycool nog jarig, mogen we natuurlijk niet vergeten en is er nog een bruiloft in de familie waar ik helaas niet bij kan zijn terwijl ik altijd zo zeur dat ik zin heb in een bruiloft, drama's!

Nog maar 1,5 maand in Australië en dat vind ik NIET leuk! Nog steeds ben ik blij met al jullie berichtjes, wordt nog steeds gewaardeerd!

Bij deze sluit ik dit verslag af! Tot de volgende keer!

• 13 Juni 2014 - 21:12

Harrie:

Roos als iedereen het weet van je vriend, wordt het dan niet eens tijd voor een foto.