Nog maar 15 dagen - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Rosalinde Brinkman - WaarBenJij.nu Nog maar 15 dagen - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Rosalinde Brinkman - WaarBenJij.nu

Nog maar 15 dagen

Door: Rosalinde

Blijf op de hoogte en volg Rosalinde

14 Juli 2014 | Australië, Gold Coast

Daar zijn we weer!

Het aftellen is nu toch echt begonnen, nog maar 15 dagen over in de Gold Coast. Tijd gaat nu wel echt heel erg snel, jakkie! Alweer een maand geleden dat ik een verslag heb getypt dus hoog tijd voor een nieuwe.

Wat heb ik zoal in de afgelopen maand gedaan?
Ik ben nu een gecertificeerd open water duiker! oh yes, vandaag mijn kaart ontvangen via de post, ik ga mijn foto maar afplakken, weer erg fotogeniek.. not. Om in het oceanthema te blijven, heb ik direct na mijn vorige verslag mijn eerste walvissen gezien. Toch echt wel even een wauw moment, zulke grote beesten zo dichtbij in de vrije natuur!

Mijn stage is helaas tot een einde gekomen. De laatste twee weken heb ik al mijn resultaten verwerkt, dat was wel weer even wennen, om weer hele dagen voor de laptop te zitten. Ik heb in totaal 61.541 dieren geteld, 2403 records op human impact en meer dan 400m2 op flora. Ondertussen ook wat weer wat leuke workshop gegeven van kleine groepjes van 5 tot aan een groep van 54 kids. Hele ervaring en totaal uit mijn comfortzone maar het ging ontzettend goed! Maggie zegt telkens dat ik niet zo negatief over mezelf moet praten en dat heeft ze ook wel in de evaluatie laten merken: WAUW! wat heb ik een topevaluatie! ik ben toch wel een beetje trots op mezelf want ik heb het uiteindelijk toch voornamelijk zelf gedaan. Op de laatste dag heb ik een gezellige lunch met Tim en Maggie gehad om het af te sluiten. De traantjes rolde daarna over de wangen, was toch echt een realisatie momentje.

Ook ben ik een weekendje naar Coffs Harbour geweest om Tim zijn ouders en de rest van de familie ontmoeten en dat was ontzettend gezellig. Ontzettend lieve mensen en een prachtige omgeving. De kangoeroes hopte in de achtertuin elke ochtend. We hebben lekkere strand en bos wandelingen gemaakt en een heerlijke boottocht gemaakt. Was zo fijn om weer op een boot te zitten, heerlijk! We waren naar een eiland gevaren met de bijnaam: ass crack Island. Prachtige reefs en beestjes gespot tijdens het snorkelen en mijn eerste SCHILDPAD gezien! Het was een baby maar het was prachtig om te zien! Daarna met Tim naar de Crystal pools in promised land geweest, een prachtig natuur gebied in de bergen waar je een lekkere ijskoude duik kan nemen. Ik kan zeggen dat ik me zeker levend voelde na die duik en daarna had ik het gevoel alsof ik stervende was, man wat koud!

Vorig weekend nog meer bushwalks gedaan om de overwinning van nederland in de kwartfinales te vieren. Geluncht naast een waterval in the middle of nowhere (of hoe mama het zou zeggen: in de middeleeuwen of nowhere he mams). Wat een leven..

En toen was het vakantietijd! 2,5 week om nog van Australie te genieten. De vakantie begonnen in Sydney om mijn collega/vriendin Esra op te zoeken. Ik kwam daar afgelopen vrijdagavond aan. Gelijk aan de borrel gegaan en daarna het bed ingedoken. De volgende ochtend waren we op tijd op pad omdat de hele dag volgepland was. Veel mooie dingen gezien en gedaan: geshopt, operahouse, botanic gardens, bondi beach, gap park en op de ferry geweest. Ik moet zeggen dat ik het operahouse groter had verwacht. Esra vertelde me dat ze nog nooit zo'n koele reactie op het operahouse heeft gezien hahaha. Misschien komt dat ook omdat ik meer kan genieten van een mooi stukje natuur in plaats van gebouwen. Toch leuk om met eigen ogen te zien! Vele souvenirs ingeslagen op deze dagen, voor ieders wat! Ook maar nieuwe broeken gekocht want als je 10 kilo afvalt vallen alle broeken van je kont, tis wat... Daarna was het tijd voor een dansavondje en dansen hebben we zeker gedaan! Heerlijk! Gisteren zijn we naar de blue mountains geweest, een magische plek waar je echt stilte kan vinden. Hier gingen we samen met een Franse en Duitse au pair heen en dat was ontzettend gezellig, veel gelachen en ook heeeel veeel gelopen. man man man, mijn voeten doen nog zeer maar het was het zeker waard! Deze ochtend weer op het vliegtuig gestapt naar de Gold Coast en de dag heerlijk afgesloten op het strand samen met Tim.

Wat staat er voor de laatste twee weken nog op de planning? Morgen vertrekken Tim en ik naar Byron Bay om daar 3 dagen te verblijven. Misschien ga ik nog duiken daar, nog niet zeker.. voor de rest laat ik me lekker verrassen. Dit weekend ga ik weer naar de hondenshow samen met Kylie en Denise en volgende week ga ik lekker niks doen, genieten van alle mensen om mij heen en rustig aan afscheid nemen. Ik kan niet geloven dat ik over 15 dagen alweer in Nederland ben, de tranen rollen me over de wangen terwijl ik dit typ. Ik ben verliefd geworden op Tim, mijn Australische familie en het land zelf en ga er dan ook alles aan doen om weer terug te gaan naar deze magische plek!

Voordat ik weg ga zal ik nog een nieuw verslagje schrijven, tot die tijd kun je al mijn avonturen lezen via facebook.

Jullie Roosje



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gold Coast

Rosalinde

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1324
Totaal aantal bezoekers 6619

Voorgaande reizen:

24 Februari 2014 - 29 Juli 2015

Australië

Landen bezocht: