Een hollands tintje - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Rosalinde Brinkman - WaarBenJij.nu Een hollands tintje - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Rosalinde Brinkman - WaarBenJij.nu

Een hollands tintje

Door: Rosalinde

Blijf op de hoogte en volg Rosalinde

15 Maart 2014 | Australië, Gold Coast

Daar zijn we weer! De eerste twee weken stage zijn voorbij gevlogen! Het onderzoek kan bijna beginnen maar eerst komt morgen de grote launch! Hier gaan we Ocean Connect presenteren aan de buitenwereld! Ik heb mijn schildertalent weer boven laten komen deze week tijdens de voorbereidingen dus nu ben ik voor morgen omgedoopt tot face painter haha. Eens mooi wat kinderkes onder kliederen.

Verder ben ik sinds vandaag verhuist naar mijn nieuwe woning! Een mooie ruime kamer met eigen badkamer (met bad) en wc. Het strand is aan de overkant van de weg en mijn onderzoeksgebied is vlakbij. Ideaal plekje dus! De eigenaresse van het huis is schoonheidsspecialiste, daar gaan we dus nog een keer gebruik van maken haha! Op de farmers markt vandaag mijn boodschapjes gedaan. Alles is van de lokale boeren, verdienen die ook nog een zakcentje en het is lekker vers (en alles mag je proeven, jammie!! Ennn heeerlijke chille muziek door lokale artiesten! Vond ik daar even mooi royal dutch aardappeltjes, die kon ik natuurlijk niet laten liggen, een lekker hollands tintje hier in Aussieland. Een ander hollands tintje is dat 2 huizen verderop ook Nederlanders wonen, altijd handig!

Verder geniet ik gewoon optimaal van het leven hier. Alle mensen zijn hier zo ontzettend vriendelijk en relaxt. Het is hier (bijna) altijd mooi weer en overal is prachtige natuur om je heen. Alles is hier ook gericht op groen en gezond geleven, niks geen vervelende dingen dus. Ik ben nu al verliefd op dit land en deze plek!

Living the dream!!

• 15 Maart 2014 - 11:12

Tineke En Moos:

Hallo Roos.
    Super leuk om zo jouw tijd bij de aussies te lezen.
    Ik lees dat je het super naar je zin heb en de stage plek bevalt.
    Wat een veilig idee dat er toch NLders dicht bij wonen ook al is de taal geen barrierre.
    Gr Tineke en tot de volgende update van Hollands tintje :)♥ dikke poot van Moos

• 15 Maart 2014 - 19:06

Yvonne Spijker:

Hallo roos zo te lezen heb jij het naar je zin. Geniet er van en niet te bruin worden nog heel veel plezier

• 16 Maart 2014 - 11:44

Uncle Harrie:

goed in blijven smeren roos, anders wordt die neus nog roder. :)
    Blijf ons informeren met verslagen en foto's. Have fun down under.

p.s. niet te veel na die bruine en afgetrainde aussie kerels kijken {o.O}